четвртак, март 10, 2011

KAD BI ČOVEK... - Luis Cernuda


Za LIV
umesto metafizike
iz kosmičkih nagoveštaja 
anonimnog                                                                                                                               Z




KAD BI ČOVEK...

Kad bi čovek mogao reći ono što voli,
kad bi čovek mogao uzdići svoju ljubav do neba,
kao što je oblak uzdignut u svetlosti;
kad bi poput zidova što se ruše
da bi bila pozdravljena istina uzdignuta u središtu,
kad bi čovek mogao razoriti svoje telo,
ostavljajući samo istinu svoje ljubavi,
istinu samoga sebe,
koje se ne zove slava, sreća ili ambicija,
nego ljubav ili želja,
ja bih konačno bio onaj, kako sam zamišljao,
onaj, što svojim jezikom, svojim očima, svojim rukama
objavljuje pred ljudima nepoznatu istinu,
istinu, svoje istinske ljubavi.

Ne poznajem slobodu, osim slobode
da budem zarobljen u nekome,
čije ime ne mogu čuti bez uzbuđenja,
zbog koga zaboravljam sebe u tom jadnom postojanju,
za koga sam danju i noću ono što želi,
a moj duh i telo plove u njegovom duhu i telu,
kao izgubljeno drvlje što ga more diže ili topi,
slobodno, sa slobodom ljubavi,
jedinom slobodom koja me ushićuje,
jedinom slobodom za koju umirem.

Ti opravdavaš moje postojanje,
da te ne poznajem ne bih živeo,
da umirem ne znajući te, ne bih umro, jer nisam živeo.


LUIS CERNUDA 



2 коментара:

  1. Najlepša hvala.Predivni su stihovi.Ja sam iznenađena.Sramota da nisam pre čula.Izbor muzike je predivan.To je moj instrument ali ga tek ponekad osetim stopljenim sa mojom unutrašnjom zvučnošću.Ako si odsvirao neko delo,proživeo svaku notu,trajanje,poznaješ svaki titraj i živiš od početka sa svakim u napetosti iščekivanja razrešenja koje ne stiže ni kada sve odsviraš.Zvukovi otaju poslagani u tebi i titraju u tišini još neko vreme dok se ti i oni potpuno ne utišate.
    Ovo su takozvane klavirske perlice,biseri koji se kotrljaju vazduhom, ponegde se sudare, pa razdvoje,po koja stane,a druge nastave,raštrkano ili u nizu jurcaju jedna iza druge. rastopila samse. Idem da se vratim u čvrsto stanje.
    Još jednom hvala.

    ОдговориИзбриши
  2. Uživati u životu je veliko umeće, i u lepršavom i eteričnom i u čvrstom stanju... treba se se ipak potruditi. Svaka naša reč, naša misao dok čitamo, ćutimo i razmišljamo, uz dobra predosećanja, i uz ovu muziku Šopena, je jedna mala molitva za nas i naše prijatelje.

    ОдговориИзбриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...